Familjemys

Igår hade jag en mys dag med min  familj. Robin  (min pojkvän) jobbade så passade på att åka till mina föräldrar och umgås med mina föräldrar, systrar och syster döttrar. 


När jag kom  dit hade min syster precis gjort pannkakor så det blev lite lunch efter lunchen blev det en promenad med mamma och syster för min ena systerdotter skulle sova, det var jättefint väder ute men blåste lite kallt men förhoppningsvist är våren snart här.

När vi kom hem igen och Molly hade vaknat åkte, jag, mamma, Sara och lilla Ella till en blomsteraffär för jag ville köpa lite fina blommor till lägenheten, brukar köpa nya varje helg för att det är fint och gör mig glad att ha färska blommor är inte så bra med växter annars dom vissnar hela tiden så jag får ha snittblommor, tar till och med död på suckelenter.

Buketten jag köpte, köpte även lila tulpaner.

När vi kom hem efter ha köpt blommer blev det chill i uterummet i väntan på mat och att min andra syster och hennes sambo skulle komma. 


Det blev grillat till middag och det var så himla gott och även mysigt att nästan hela familjen var samlad. 

Tenderstripes med potatis, morötter, vitlöksbröd, tomater och tzatziki
Oliver
Chokladpudding med grädde

Efter mat med efterrätt blev det sällskapsspel som heter mellan tummen och pekfingret ett riktigt kul spel med väldigt roliga, udda frågor men även en del lätta och allmänbildande frågor. Jag kom nästsista,  jag brukar komma sist är inte jättebra på sällskapsspel men det är väldigt kul.

Anita

Men myysigt :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress