Godaste lyxfrukosten

Amerikanska pannkakor med choklad i är något jag har börjat göra mycket på helgerna till frukost, lite lyxigare men ändå enkelt att göra och väldigt gott. Ni får receptet nedan och man kan ta bort chokladen eller byta ut den mot annat. Går även att göra utan ägg det är bara att tillsätta en halv dl mer mjölk. Min sambo älskar även dessa pannkakor och vill ofta att jag ska göra dom på helgerna. 

Receptet 


Ingerdienser:
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
Ca 50 gram choklad
2 1/2 dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg

Så här gör du
1. Blanda de torra ingredienserna i en skål, hacka chokladen i lagom bitar och tillsätt.

2. Vispa ner mjölken, smöret och ägget till,  en slät smet.

3. Grädda i en stekpanna med lite smör i, i ca 1 1/2 min tills det blir lite bubblor på ytan, vänd och grädda ca 1 1/2 min till.

4. Redo att servera, är perfekta att äta som dom är eller tillsätt lite färsk frukt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress